Ubisoft says a Star Wars Outlaws planet is the size of ‘2 or 3’ Assassin’s Creed Odyssey map zones put together, which takes about 5 minutes ‘nonstop’ on a speeder to cross-

It’s not the size of the open world that counts, it’s what’s inside it—but I’ll admit I’ve been curious to see how Ubisoft plans to tackle the open world maps for multiple Star Wars planets. This is a notoriously tough nut for space exploration games to crack. BioWare tried to make Mass Effect 1’s barren planets more interesting in Andromeda, only to fill them with generic, cookie cutter quests that went over about as well as the facial animations. Bethesda justified Starfield’s largely dull procedurally generated planets as realistic. What should we expect from Ubisoft, which has made some truly massive open world maps, bringing that scale to the whole galaxy?

Well, for one thing, we know Outlaws won’t be going down the endless procedural planets route—Ubisoft has revealed five explorable planets so far, which you’ll be able to fly between in your spaceship. Thanks to an interview with IGN, we now also know roughly how big they are. 

Creative director Julian Gerighty said that the first planet (or rather, moon) you visit, called Toshara, takes “four or five minutes nonstop” to cover while riding your speeder bike, which I’m guessing moves a bit faster than a horse in Assassin’s Creed Valhalla or The Witcher 3. “Which doesn’t sound like a lot, but once you’re committed it’s a fairly large amount and you are always going to be distracted,” he said. 

Gerighty brought up Assassin’s Creed Odyssey as a point of comparison, explaining that that game’s maps were broken into zones. Toshara is the size of “two or three of those [zones] put together.”

What about Outlaws’ other planets? Tatooine will be bigger, but considering it’s mostly sand, that seems about right. The jungle planet Akiva will be comparable to Toshara’s size, which leaves two more planets as question marks.

Building on what the team did in The Division 2, game director Mathias Karlson said that Outlaws will have “living world systems” that populate the planets with activity: pedestrians, speeders, Imperial patrols, and so on. Gerighty claimed that with Outlaws’ side activities the studio aimed for “quality over quantity,” but also that “every two, three minutes there’ll be something that’s happening, whether it’s an ambush or the Empire arresting some civilians or getting into combat with some criminal syndicates” and that it’s “up to you whether you want to engage or not.” That worryingly reminds me of modern Far Cry’s complete lack of chill—you can’t go more than a minute without an animal or gang of baddies rolling up to attack you—but hopefully Outlaws settles into a slightly better groove.

Related Posts

เจ็บจี๊ด! ผู้พัฒนาเกม TROUBLESHOOTER- Abandoned Children เผยสาเหตุที่ไม่มีระบบจีบสาว

มีข่าวฮา ๆ (แต่แอบจี๊ด) มาให้ทุกคนได้ติดตามกันครับ เมื่อล่าสุด ผู้พัฒนาเกม TROUBLESHOOTER: Abandoned Children ได้ออกมาเปิดเผยความจริงที่เกมของพวกเขาไม่มีระบบจีบสาวให้ได้ใช้งาน! TROUBLESHOOTER: Abandoned Children เป็นเกมวางแผนการต่อสู้คล้าย ๆ กับเกม XCOM โดยเกมดังกล่าววางจำหน่ายในเดือนเมษายน 2020 โดยเกมนี้ได้รับคะแนนรีวิวในแง่บวกเป็นอย่างมากจากผู้เล่นมากกว่า 8,100 คน (ณ เวลาที่ทำข่าว) ซึ่งก็การันตีได้ว่าเกมนี้ถือได้ว่าเป็นเกมที่น่าเล่นเกมหนึ่ง ผู้พัฒนาเกม TROUBLESHOOTER:…

Krafton ยืนยัน ไม่ได้ซื้อ IP เกม The Evil Within กับ Ghostwire- Tokyo พร้อมค่าย

น่าจะเป็นข่าวดีสำหรับใครที่รู้สึกเสียดายโอกาสของ Tango Gameworks ค่ายเกมดังที่อยู่เบื้องหลังผลงานทั้ง The Evil Within และเกมใหม่อย่าง Hi-Fi Rush ซึ่งถูกสั่งปิดไปก่อนหน้านี้ ก่อนที่จะได้รับการเข้าซื้อโดย Krafton บริษัทผู้จัดจำหน่ายของเกาหลีใต้ ที่พร้อมจะนำเกม Hi-Fi Rush ไปต่อยอดด้วย แต่กระนั้นหลายคนก็อดสงสัยไม่ได้ว่าเกมแนวสยองขวัญทั้งสองแฟรนไชส์ที่มีผู้คนชื่นชอบไม่แพ้กัน จะมีชะตากรรมอย่างไรต่อไป ล่าสุด เว็บไซต์ MP1st ได้ออกมาเปิดเผยแล้วว่าพวกเขามีโอกาสพูดคุยกับทางค่าย Krafton เรียบร้อยแล้ว และทางผู้จัดชื่อดังก็ยืนยันชัดเจนว่าการเข้าซื้อครั้งนี้ทำให้บริษัทมีสิทธิ์ใน…

เปิดตัว Granblue Fantasy Versus- Rising_1

Cygames ประกาศเมื่อวันเสาร์ที่ผ่านมาว่าทางบริษัทและ Arc System Works กำลังพัฒนาเกมต่อสู้ใหม่สำหรับแฟรนไชส์ Granblue Fantasy ในชื่อ Granblue Fantasy Versus: Rising โดยเกมดังกล่าวมีแผนที่จะวางจำหน่ายในปีนี้สำหรับ PS5, PS4 และ Steam ซึ่งเกมนี้จะรองรับการเล่นครอสแพลตฟอร์มระหว่าง 3 แพลตฟอร์มนี้ด้วย และในโอกาสนี้ Cygames และ Arc System Works…

เปลี่ยนชื่อรอบที่ล้าน ! Miraculous Land (Soul Land) เปิดให้บริการบนสโตร์ไทยแล้ว

ในที่สุดก็ได้เล่นหลังจากเปลี่ยนชื่อไปถึง 3 รอบ !!! โดยผู้ให้บริการ FoxMegaGame ได้ประกาศเปิดให้บริการ Miraculous Land (Soul Land)  เกมมือถือ Real-Time Card Battle RPG จากอนิเมะชื่อดังสุดแฟนตาซี Douluo Dalu (Soul Land) ตำนานจอมยุทธ์ภูตถังซาน มีถึง 4 ภาค กว่า 150 ตอน ดาวน์โหลดได้แล้วบนระบบ Android ผ่าน…

เผยโฉมหน้าที่แท้จริงของ NPC ใน Elden Ring Shadow of the Erdtree

ข่าวนี้มีสปอยล์ Elden Ring Shadow of the Erdtree ในขณะที่เนื้อหาเสริม Shadow of the Erdtree ของ Elden Ring กำลังดึงดูดผู้เล่นทั่วโลก แน่นอนว่าเกมผจญภัยในโลกแฟนตาซีลึกลับจาก FromSoftware เป็นเกมที่ได้รับความสนใจอย่างมาก เหล่าผู้เล่นที่ทุ่มเท มักจะค้นคว้าหาเบาะแส เรื่องราว และสิ่งที่ผู้พัฒนาอาจซ่อนไว้ และล่าสุดมีผู้เล่นคนหนึ่งได้ทำการเผยโฉมหน้าที่แท้จริงของ NPC ใน DLC นี้ให้เราได้ชมกัน!…

เปิดร้านขายเบเกอรี่ รวบรวมวัตถุดิบหายากจากการตีมอนสเตอร์ใน Aeruta

GRAVITY GAME ARISE และ FromDawn ประกาศวางจำหน่าย Aeruta เกมแอคชั่นกราฟิกพิกเซลที่ให้คุณเปิดร้านขายเบเกอรี่โดยการรวบรวมวัตถุดิบหายากจากการตีมอนสเตอร์ บน Steam แล้วในราคา 315 บาท ส่วนใครที่อยากรู้ว่าตัวเกมเป็นอย่างก็สามารถดาวน์โหลดเดโม่มาลองเล่นฟรีๆ ก่อนได้คำพูดจาก สล็อตเว็บตรง Aeruta เป็นเกม Action น่าเล่น ให้คุณเพลิดเพลินไปกับการเปิดร้านขายเบเกอรี่ในรูปแบบพิกเซล เปลี่ยนโฉมร้านค้าที่ทรุดโทรมให้สวยงาม และจัดการผู้ที่มาก่อกวนร้านเบเกอรี่ พร้อมรวบรวมวัตถุดิบในการทำขนมจากการตีมอนสเตอร์ ใช้อาวุธที่หลากหลายและเลือกทักษะที่เป็นเอกลักษณ์ได้ตามความถนัด เมื่อได้วัตถุดิบหายากมาแล้ว ก็นำมาแปรรูปเป็นขนมสูตรต่าง ๆ เพื่อนำมาขายให้ลูกค้า Aeruta…